دلایل گرفتگی لوله فاضلاب و رفع گرفتگی لوله فاضلاب 09101702050

گرفتگی لوله، در اثر انباشته شدن پسماند غذایی، چربی و نخاله در داخل لوله، اتفاق می افتد. برای جلوگیری از رفع گرفتگی لوله، توصیه می کنیم که از یک توری مناسب در لوله استفاده کنید تا آشغال و نخاله داخل لوله نریزد.

در صورتی که با گرفتگی لوله مواجه شدید، کافیست با شماره 09101702050 تماس بگیرید. همکاران ما در کم ترین فرصت مشکل لوله را رفع می کنند.

بهترین راه برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب استفاده از فنر رفع گرفتگی لوله و دستگاه فنر است. فنر لوله بازکن با چرخش در داخل لوله، موانع و زباله ها را از مسیر لوله برداشته و گرفتگی لوله را برطرف می کند.

امروزه با افزایش تعداد آپارتمان نشینی، گرفتگی لوله فاضلاب امری طبیعی به شمار می رود. گرفتگی لوله فاضلاب به دلایل مختلفی از جمله، استفاده ی نامناسب و لوله کشی غیر استاندارد رخ می دهد.

در صورتی که با انجام روش های زیر مشکل خود را نتوانستید حل کنید، با شرکت لوله بازکنی تهران تماس بگیرید و درخواست سرویسکار لوله بازکن دهید. همکاران ما به صورت شبانه روزی در خدمت شما میباشند.

اولین مسئله قبل از رفع مشکل، پیشگیری از گرفتگی است.

روش های رفع گرفتگی لوله کف آشپزخانه

گرفتگی لوله کف آشپزخانه به دلیل وجود تکه های غذا، چربی، موهای زائد و پسماند غذا مسدود می شود. تشخیص این مورد آسان است.

زمانی که آب سینک را باز می کنید، آب مصرفی از لوله پس می زند، یا از کف شور بالا می آید، مسیر لوله مسدود است.

  • استفاده از آب جوش

ابتدا آب را جوشانده و کمی پودر لباس شویی داخل سینک بریزید. آب را با پودر مخلوط کنید و به کار خود ادامه دهید.

آب جوش تمام چربی های داخل لوله را از بین می برد و اولین راهی است که می تواند در گرفتگی لوله تاثیر گذار باشد.

برای درخواست سرویس کار رفع گرفتگی لوله پشت بام به صورت شبانه روزی اینجا را کلیک کنید.

  • تلمبه دستی

برای رفع گرفتگی لوله با تلمبه دستی، ابتدا سینک را پر از آب کنید،  تلمبه را در خروجی لوله بگذارید و چند بار فشار دهید. اگه گرفتگی لوله سطحی باشد مطمئن باشید لوله باز خواهد شد.

لوله بازکنی نوین

 

  • استفاده سرکه و جوش شیرین

ابتدا 1/2 بسته جوش شیرین، 2 پیمانه سرکه و 1 عدد پارچه متوسط تهیه کنید.

جوش شیرین را داخل لوله سینک بریزید و چند لحظه منتظر بمانید، سپس سرکه را اضافه کنید. در ادامه پارچه را دهانه لوله قرار دهید و با دست خود محکم نگه دارید.

در اثر ترکیب سرکه با جوش شیرین، واکنش شیمیایی رخ می دهد، و به بیرون پرتاب می شود. مدتی بعد پارچه را بردارید شاهد رفع گرفتگی لوله خواهید بود.

 

دلایل گرفتگی لوله، روشهای پیشگیری

از کارگران بخواهید هنگام بازسازی یا تعمیر ساختمان از لوله های خروجی فاضلاب مراقبت کنند. کارگران هنگام تعمیر کف توالت، آشپزخانه و حمام، شن و ماسه را همراه با سیمان و گرد و خاک داخل لوله ها می ریزند و در نهایت لوله ها را مسدود می کنند.
پس از کاشی کاری کف، نوبت به عایق کاری بین کاشی ها و ریختن دوغاب می رسد. ابتدا باید خروجی لوله پوشانده شود و ضایعات دوغاب در فاضلاب ریخته نشود.

  • گرفتگی لوله فاضلاب در اثر انداختن دستمال توالت

برخی از افراد دستمال توالت را در فاضلاب توالت می اندازند و فکر می کنند مشکلی ایجاد نخواهد شد. نظافتچی هنگام تمیز کردن خانه ، نایلون و پارچه را داخل لوله می اندازد. در بیشتر موارد مهم ترین عامل گرفتگی لوله، دستمال کاغذی و نایلون است که مسیر عبور آب را مسدود می کند.

  • افتادن فرچه، درب شامپو یا وسایل شخصی در فاضلاب

سیفون توالت فرنگی ایرانی و ایرانی به گونه ای طراحی شده اند که اجسام پلاستیکی و ریز را در قسمت پایینی خود باقی بگذارند.

استفاده مداوم از فاضلاب باعث می شود این مواد به آرامی در داخل لوله رسوب کرده و قطر لوله را باریک کنند.

بهترین راه پیشگیری این است که هنگام استفاده از توالت و حمام از وسایل شخصی خود با درآوردن لباس یا کت مراقبت کنید. چاه بست و توری های مناسب نیز می توانند از ورود اشیا به فاضلاب جلوگیری کنند.

تجمع فضولات در اثر عدم استفاده از لوله ها

فلاش تانک خوب برای توالت فرنگی ایرانی و خارجی ضروری است. فلاش تانک آب را تحت فشار زیاد داخل لوله می ریزد و تمام زباله ها را با خود به استخر فاضلاب می برد.

عدم نصب فلاش تانک در توالت باعث تجمع لجن و چسبیدن مواد به قطر لوله می شود. بدون سیفون بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل استفاده از اسید لوله بازکن و مواد شوینده است. یا می توانید بعد از استفاده از ظرف یا سطل آب برای تمیز کردن داخل لوله بریزید.

  • برگشت آب از لوله های فاضلاب آشپزخانه در اثر چربی و روغن

هنگام شستن ظروف، بقایای غذا، روغن ظرف یا تفاله چای در سینک می ریزد. این مواد در داخل فاضلاب جمع می شوند و به دیواره فاضلاب می چسبند.
برای جلوگیری از این مشکل می توانید از توری یا صافی در کنار سینک استفاده کنید.

روغن ظرف یا ضایعات غذا را داخل سینک نریزید و آب داغ را چند دقیقه بعد از آبکشی روشن کنید.

  • گرفتگی لوله با شن

این مورد بیشتر در پشت بام و توالت ایرانی قدیمی اتقاف می افتد. شن و ماسه از زیر کاسه توالت به داخل لوله می ریزد و باعث گرفتگی مسیر لوله فاضلاب می شود. تنها راه رفع گرفتگی فاضلاب، بیرون کشیدن شن و ماسه از لوله است. ابزارهایی مانند جارو برقی صنعتی و گیره های مخصوص وجود دارد که برای این کار استفاده می شود.

بهترین اسید برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب

محلول لوله بازکن تنتور یکی از بهترین اسیدهای قوی لوله بازکنی برای انسداد لوله فاضلاب می باشد. مایع لوله بازکنی تنتور به صورت 500 گرمی و دارای مجوز از وزارت صنعت و معدن در بازار موجود می باشد.

محلول لوله بازکن اکتیو از دیگر اسید های لوله بازکن میباشد که از دهه 80 مورد استقبال مردم است. این محلول خاصیت روان کنندگی دارد و معمولا طی 2 ساعت تاثیر خود را نشان می دهد. 

 

روش های باز کردن گرفتگی لوله و رفع گرفتگی لوله فاضلاب در کوتاه تریم زمان 09101702050

 

گرفتگی های لوله با اجسام بزرگ

برخی مواقع، هنگام فشار دادن سیفون توالت فرنگی، آب به کندی حرکت می کند، و در حالت کلی مشکلی ندارد. یا در هوای گرم، بوی بدی استشمام می کنید اما دلیل آن را نمی دانید.

علت اصلی این مشکل این است که 100% جسم یا شی داخل چاه توالت گیر کرده. و باید آن را دربیاورید تا مشکل حل شود. برای این کار می توانید به صفحه در آوردن اشیا از چاه مراجعه کنید.

رفع گرفتگی لوله با فنر دستی

فنر یکی از مهم ترین ابزارها برای گرفتگی لوله است، شما می تونید با استفاده از فنر دستی، لوله را باز کنید. البته باید مواظب باشید تا لوله سوراخ نشود یا فنر شما داخل لوله گیر نکند.

گرفتگی لوله با استفاده از پمپ مکنده

این دستگاه، از نیروی مکش استفاده می کند. هنگام افتادن  اجسامی مانند: سویچ، طلا، گوشی موبایل، چاه باعث گرفتگی می شود.

این دستگاه دارای قدرت مکش است که به دهانه چاه وصل می شود که همانند جارو برقی تمامی اجسام را به مخزن خود می کشد.

گرفتگی فاضلاب یا پرشدن چاه

بالا آمدن آب از کف پارکینگ، و پایین رفتن آن پس از مدتی، نشانه ی پر شدن چاه است. پر شدن چاه فاضلاب، در اثر انسداد روزنه ها، توسط چربی اتفاق می افتد.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب

شماره رفع گرفتگی لوله فاضلاب09126235020
شماره مستقیم رفع گرفتگی لوله09101702050
نحوه رفع گرفتگی لولهفنر های جداگانه کاملا بهداشتی
 انجام کار با ضمانت کتبی پمپ تراکم برای لوله های چدنی

ساخت فنر دستی خانگی برای رفع گرفتگی

  • از آویز لباس استفاده کنید، ابتدا آویز را صاف کنید.
  • نوک آویز را با حوله یا پارچه بپوشانید.
  • می توانید با چسب، حوله را بچسبانید تا جدا نشود.

نکته:

  •  مراقب باشید نوک سیم به توالت فرنگی و سیفون چاه آسیب نزند.
  • اگر پارچه را شل ببندید از آویز لباس جدا می شود.

نوک سیم را داخل سیفون فرو کنید، و بچرخانید تا به محل انسداد گیر کند. به محض اتصال چند بار پیچ دهید تا موفق شوید.

رفع گرفتگی لوله با محلول خانگی

کتری را پر از آب کنید و روی اجاق گاز بگذارید تا به نقطه جوش برسد. دو پیمانه سرکه را با جوش شیرین مخلوط کنید، که خاصیت پاک کنندگی و جرم گیری دارد. سپس آب داغ را روی جوش شیرین و سرکه یا صابون بریزید.

برای نتیجه مطلوب به اندازه یک شب تا صبح زمان لازم است. تا واکنش این سه ماده با عامل انسداد اثر کند.

 

رفع گرفتگی لوله یا بوی بد فاضلاب

استشمام بوی بد سرویس بهداشتی از اتفاقات ناخوشایندی است که غیر قابل تحمل است.برخی از مردم برای از بین بردن بوی فاضلاب از عطر و عصاره ها در سرویس بهداشتی استفاده می کنند.

اما علت اصلی انتشار بو از چیست؟ انتشار این بو ناشی از نشت گازهای سمی سولفید هیدروژن یا گاز سمی فاضلاب است؟برای خواندن ادامه ی مطلب صفحه ی لوله بازکنی سعادت آباد را کلیک کنید.

پاسخ به برخی از سوالات

ابزارهای مهم برای رفع گرفتگی لوله چیست؟

متخصصان ما از وسایلی مانند دستگاه تراکم هوا، کمپرسور بادی، واتر جت، دستگاه لوله بازکنی و مکنده استفاده می کنند همچنین فنر های مخصوص که به لوله ها آسیب نزند در اولیت کار قرار دارد.

برای جلوگیری از گرفتگی لوله ها چه کارهایی باید انجام دهیم؟

بعد از شستن ظرف ها مقداری پودر لباسشویی با آب جوش داخل لوله ها بریزید . اتصالات زیر سینک را تمیز کنید از اسید ها استفاده نکنید هر 6 ماه لوله ها را با فنر سرویس کنید.

چرا نباید از اسیدها برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب استفاده کنیم؟

کار اصلی محلول های شیمیایی سوزاندن همه چیز است. وختی که اسید را داخل لوله میریزید قل قل می کند و تمام قسمت های داخلی لوله را از بین می برد.برخی اوقات نیز باعث سوراخ شدن یا پوسیدگی لوله ها می شود.

آیا شرکت نوین لوله کار خود را تضمین می کند؟

نوین لوله تمام خدمات خود را با فاکتور معتبر ضمانت می کند و در صورت بروز مشکل دوباره آن را بررسی یا بازگشت وجه انجام می دهد.

امتیاز ۴.۶۵ از ۵ – ۶ رای
spinner در حال ثبت رای

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!