حفر چاه فاضلاب 09101702050

حفر چاه یا حفاری چاه سازه ای است که توسط مقنی حفاری میشود و به منظور دفع فاضلاب، استفاده از آب زیرزمنی، کانال های مترو یا دفع ولتاژهای اضافه کارخانه ها انجام میشود . این سازه ها در زمین به صورت استوانه ای و به عرض 60 تا 150 سانتی متر ایجاد میشود. برای درخواست حفر چاه در تهران میتوانید با مقنی به شماره 091101702050 تماس بگیرید.

انواع مختلف حفر چاه

حفاری چاه کاربرد های متفاوتی دارد که هر کدام به متراژهای متفاوت و ابعاد گوناگونی ایجاد میشود از جمله حفاری چاه میتوانیم به:

  • حفر چاه آب

حفاری چاه آب در زمین های کشاورزی و کارخانه های متعدد به منظور استفاده از آب های زیرزمینی حفر میشود.

چاه آب، به زبان ساده، سوراخی در زمین است که به سطح آب زیرزمینی نفوذ می کند. آب از این سفره زیرزمینی توسط یک پمپ استخراج و به مناطق مختلف در سیستم لوله بازکنی منتقل می شود. عمق حفر چاه به عوامل مختلفی از جمله عمق آب زیرزمینی، کیفیت آب زیرزمینی و موقعیت زمین شناسی منطقه مورد نظر برای حفر چاه بستگی دارد.

  • حفاری چاه فاضلاب

چاه فاضلاب به منظور دفع پسماندهای مایع خانگی، شهری یا صنعتی و بیمارستانی است که معمولاً از طریق لوله ها ی فاضلاب به این مخزن هدایت میشود. گاهی اوقات ممکن است چاه فاضلاب به صورت مخزن سپتینگ باشد.

  • چاه ارت

وظیفه چاه ارت اتصال هرگونه جریان الکتریکی به زمین است و این کار بیشتر برای جلوگیری از برق گرفتگی انجام می شود. به عبارتی با اتصال تمامی وسایل برق صنعتی، مخابراتی و خانگی با سیم اتصال به چاه ارت، سیستم ارتینگ ایجاد کرده ایم.

چاه ارت چاله ای است در زمین حفر میشود تا جایی که به رطوبت نسبی خاک برسیم. در انتهای چاه یک صفحه ی مسی که سیم های مسی به صفحه جوش خورده است را قرار می دهیم. اطراف این صفحه را با مواد بنتونیت یا زغال سنگ می پوشانیم و این سیم ها را به بالای چاه منتقل می کنیم. در آخر سیم های مسی را به تابلوی تست باکس برده و به تمام دستگاه های الکتریکی متصل میکنیم.

حفر چاه در تهران 09101702050

مزایای حفر چاه ارت

  1. – جلوگیری از آسیب دیدن تجهیزات در اثر اتصال برق
  2. حفاظت از تجهیزات در برابر صاعقه و میدان های مغناطیسی
  3. انحراف امواج مزاحم RF از سیستم ها و گیرنده های رادیویی و مخابراتی
  4. حذف نویز و عملکرد بهتر تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی
  5. ایجاد ایمنی بیشتر در محیط های کارگاهی
  6. نجات جان مردم در برابر نشت جریان الکتریکی
  • حفر چاه جذبی

چاه جذبی نوعی از چاه فاضلاب می باشد که در زمین های با خاک حاصلخیز حفر می شود. این چاه قابلیت جذب آب بالایی دارد. در وافع تمام فاضلاب ساختمان وارد یک چاه میشود که در مجاورت با خاک و جذب سیال به آب جذبی می گویند.

در صورتی که این چاه پس از مدتی قابلیت جذب آب را از دست بدهد و پر شود، باید ابتدا تخلیه چاه را انجام دهید و سپس اقدام به لایروبی چاه بکنید تا دوباره روزنه های چاه باز شوند.

  • چاه عمیق
چاه عمیق به چاه‌هایی گفته می‌شود که با دستگاه‌های مخصوص و پیشرفته حفر می‌شوند و در مواقعی هم به صورت دستی حفر می‌شود و عمق آنها بالای ۸۰ متر است. بیشتر چاه‌هایی که در سفره‌های آب زیر زمینی که سطح آبشان در عمق زیاد قرار دارد حفر می‌شوند چاه عمیق به حساب می‌آیند.
بر خلاف چاه های نیمه عمیق که تا اولین سفره آب حفر می شوند و از آنها آب می گیرند، چاه های عمیق از جداول مختلف عبور می کنند و می توانند از همه آنها آب بکشند. چاه های عمیق هم در رسوبات نرم (آبرفتی) و هم در سازندهای سخت حفر می شوند.
 
  • چاه اکتشافی

چاه اکتشافی اولین چاهی است که برای بدست آوردن اطلاعات زمین شناسی یا اطلاع از وجود نفت و گاز در منطقه مورد نظر حفر میشود.

 

حفر چاه آب و فاضلاب در تهران 09101702050

روش های حفاری چاه

چهار روش برای حفاری چاه وجود دارد که به طور کامل توضیح می دهیم.

حفاری دستی

این روش بیشتر به منظور حفر چاه کم عمق به منظور دفع فاضلاب یا رسیدن به آب حفر میشوذ. در این روش ار یک بالابر یا چرخ برای بیرون آوردن خاک از چاه استفاده میشود. ابتدا یک مقنی با هیلتی یا کلنگ شروع به ایجاد سوراخ در زمین می کند و در اندازه های معینی رو به پایین حفاری می کند.

حفاری ضربه ای

این روش توسط دستگاه های حفاری ضربه ای و بیشتر در چاه هایی که در داخل سنگ های مقاوم قرار دارند استفاده میشود. کار این دستگاه خرد کردن سنگ های درشت است.

مته های حفاری به طور منظم از ارتفاع معینی بر روی سنگ فرود می آیند و سنگ ها را خرد می کند. خرده سنگ ها توسط لوله هایی به نام گل کش به بیرون چاه متقل میشوند. این کار توسط مته ها به طور متناوب ادامه دارد تا حفاری انجام شود. 

حفاری چرخشی

این روش توسط دستگاه روتاری یا چرخشی انجام میشود. دستگاه های روتاری بیشتر در زمین های نرم و شنی کاربرد دارند و در زمین های سنگی کار کمی با تاخیر میشود با این مزایا که باعث کاهش هزینه ها و افزایش راندمان خواهد شد. 

در این روش سر مته فولادی که به لوله های فولادی متصل هستند، با قدرت موتور حرکت دورانی ایجاد می کند. گل حفاری نیز از طریق لوله ها به بیرون چاه منتقل میشود.

حفاری الکتریکی

حفاری الکتریکی روش جدیدی برای حفاری چاه های نفت است. در این روش از موتورهای الکتریکی استفاده می کنند و دریل ها و کاترها را با کمک انرژی الکتریکی به داخل زمین هدایت می کنند.

این تکنیک جدید اکتشاف نفت و گاز را بسیار آسان می کند، زیرا موتور الکتریکی نیروی مستقیم را برای مته فراهم می کند. آنها از این روش برای حفاری در مناطقی با شرایط پیچیده زمین شناسی استفاده می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *