طوقه چینی چاه فاضلاب و روش های مختلف انجام طوقه چینی چاه فاضلاب 09101702050

طوقه چینی چاه چیست؟ فرایند طوقه چینی چاه چگونه انجام می شود؟

طوق چینی چاه یا آجر چینی دهانه چاه برای استحکام و پوشش چاه استفاده می شود که به روش های مختلف توسط مقنی یا چاه کن انجام می شود.

در این مقاله، موضوعاتی مانند طوقه چینی چاه فاضلاب، کول گذاری و قیمت آن می به طور کامل و جامع بررسی می کنیم. پس تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

طوقه چینی چاه

طوقه چاه یا آجر چینی دهانه چاه قسمتی از چاه است که روی دهانه چاه و به شکل قیف معکوس قرار می گیرد و برای بستن چاه استفاده می شود.

عمل پوشاندن چاه با استفاده از آجر، ساروج و ملات را طوقه چینی می گویند و این سنگ چینی درب چاه را در سطح زمین قرار دارد و از افتادن افراد به داخل چاه و همچنین هنگام عبور افراد به خیابان جلوگیری می کند.

همچنین از برخورد افراد در حین عبور و مرور و از فرو ریختن کامیون ها و تریلرها در منهول جلوگیری می کند. اما به خاطر داشته باشید که یک طوقه ناسالم، آسیب دیده و نامرغوب ممکن است به خوبی کار نکند.

طوقه چینی چاه فاضلاب

طوقه چینی چاه فاضلاب با مصالح سیمان و آجر برای بستن درب چاه فاضلاب انجام می شود. برای طوقه چینی چاه فاضلاب بایستی از مقنی کاربلد و باتجربه در زمینه حفر چاه استفاده فرمایید.
قسمت طوقه چاه فاضلاب را امنیت اصلی چاه فاضلاب می نامند که باعث بسته شدن دهانه چاه فاضلاب به صورت تضمینی می شود. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر و خدمات طوقه چینی چاه فاضلاب ساختمان خود دارید با ما در هر منطقه ای می توانید تماس بگیرید.

چاه از دو قسمت اصلی میله چاه و انبار چاه تشکیل شده است و طوق چاه روی میله چاه قرار می گیرد و طوقه چاه آخرین مرحله کار بعد از کول گذاری است.

مقنی چاه کن

مقنی چاه کیست؟ وظایف یک مقنی چیست؟

مقنی چاه یک فرد حرفه ای و مجرب در زمینه ی خدمات مربوط به طوفه چینی مهارت بالایی دارد و یک فرد معمولی بدون دانش در این حوزه، نمی تواند از عهده این کار برآید.

هنگام حفر چاه فرد مقنی و چند نفر همکارانش داخل چاه رفته و ابزار مخصوص شروع به حفر چاه کرده . سپس اقدامات مربوط به طوقه چینی را با دقت و مهارت به اتمام می رسانند.

در این مورد نیز بدون نگرانی کار را به نیروهای متخصص شرکت لوله بازکنی تهران بسپارید. که در اسرع وقت افراد زبر دست با تجربه را در محل فرستاده و با فاکتور تضمینی کار را تمیز و کامل به مشتری تحویل می دهند.

فرایند طوقه چینی یا دوره چینی چاه توسط یک آجر یا یک و نیم آجره و در ارتفاع های مختلف جهت جلوگیری از ریزش و استحکام دهانه ی چاه های فاضلاب صورت می گیرد. به این ترتیب که پس از کول گذاری سر چاه باید طوقه چینی چاه اجرا شود.
این عمل توسط یک مقنی حرفه ای و باتجربه ای انجام می شود و باعث می شود که چاه از مقاومت بالایی برخوردار باشد و هیچ وقت ریزش نکند.
کول گذاری چاه فاضلاب

کول گذاری چاه چیست؟ کاربرد کول گذاری چاه فاضلاب و نحوه انجام آن

کول گذاری چاه یکی دیگر از خدمات شرکت های تخلیه چاه است که در آن با استفاده از کول هایی از جنس سیمان و ماسه سیمانی برای چاه ستون درست می کنند. با انجام صحیح کول گذاری از ریزش  و تخریب چاه جلوگیری می شود.

یکی از کاربردهای مهم کول گذاری، افزایش عمر مفید چاه فاضلاب و نو سازی آن است بعد از مراحل لایروبی چاه فاضلاب بهتر است از کول گذاری استفاده کرد.

کول از موادی به نام سیمان، ماسه و میلگرد تشکیل شده است. این مواد را در قالبی گردی ریخته و بعد در مقابل آفتاب میگذارند تا خشک شود. کول چاه به استوانه های سیمانی در اندازه های مختلف گفته می شود.

پس از حفر چاه، فرایند کول گذاری از اعماق چاه فاضلاب مانند یک ستون سنگی تا قسمت بالای چاه انجام می شود.

 
به صورتی که یک نفر از قسمت بالای چاه کول ها را توسط بالا ور به پایین چاه فرستاده و شخص مقنی، کول ها را به ترتیب از پایین به بالا درون چاه قرار می دهد.
 

کاربردهای کول گذاری

  • باعث افزایش استحکام و عمر مفید چاه
  • از کول چاه برای استحکام چاه ها و تونل های حفر شده استفاده می کنند.
  • کول مانند یک ستون محکم عمل می کند.
  • کول بار دیواره چاه را تحمل می کند و باعثنو سای چاه می شود.
  • از ریزش و تخریب چاه جلوگیری می شود.
  • یکی از کاربرد های کول در ساخت قنات و تونلهای قنات است.

چرا  کول گذاری برای چاه انجام می شود؟

ساختمان های قدیمی زیادی وجود دارد که عمر چاه های آنها بیش از سی سال است. ین چاه ها هر لحظه ممکن است فرو بریزند. چاه های قدیمی و در حال تخریب  باید تعمیر و و نوسازی شوند.

اگر چاه قسمت کوچکی از میله خود را از دست داده باشد، می توان آن را تعمیر کرد و  کولهای جدیدی قرار داد. اما اگر قسمت بزرگی از چاه آسیب ببیند و تخریب شود دیگر این امکان وجود ندارد. در این صورت باید بعد از پرشدن چاه فاضلاب چاه جدیدی حفر می شود.

عملیات کول گذاری فقط برای چاه های قابل تعمیر و نوساز قابل اجرا است. در اینصورت خطر ریزش چاه کاهش می باید. وظیفه ی شرکت های چاه بازکنی و مقنی های تخلیه چاه جلوگیری از این خطرات ریزش و هزینه های اضافی است. 

طریقه انجام کول گذاری

  1.  ابتدا چاه محل چاه را پیدا می کنیم تا بتوانیم دهانه چاه را باز کنیم.
  2. مقنی با تجربه با کمک بالابر به اعماق چاه می رود.
  3. مقنی کول ها را در کنار هم قرار می دهد.
  4. کول ها مانند یک ستون از پایین به بالا قرار می گیرند.
  5. مراحل کول گذاری به ترتیب تا بالای چاه انجام می شود.
  6. در آخرین مرحله، طوقه چینی برای کول ها انجام می شود.
  7. شرط لازم برای کول گذاری بهره گیری از مقنی های مجرب و حرفه ای می باشد.
کول گذاری چاه فاضلاب

شرکت های طوقه چینی و کول گذاری چاه فاضلاب

برای اجرای کارآمد کول گذاری و طوقه چینی با هزینه ای اقتصادی، شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند مناسب هستند. شرکت هایی که بتوانند در کنار خدمات تخلیه چاه، این خدمات جانبی را نیز ارائه بدهند.

کول گذاری و طوقه چینی یکی از خدمات مهم شرکت ما محسوب می شود علاوه براین خدماتی مانند نصب کاسه توالت جزیی از مزایای شرکت نوین است. شرکت های تخلیه چاه برای افزایش عمر مفید چاه و استجکام چاه از روش کول گذاری استفاده می کنند.

 این عملیات چاه یک امر تخصصی و تجربی است. بسیاری از مردم فکر می کنند که حفر چاه و بازسازی آن کار ساده ای است. ولی برای انجام آن نیاز به مقنی حرفه ای و کاربلد می باشد. که تجربه و تخصص کافی را داشته باشد.

کول گذاری، خطرات و مشکلاتی را به همراه دارد، به همین علت بسیاری از شرکت های تخلیه چاه که این تخصص را ندارند، این کار را انجام نمی دهند. در غیر اینصورت و اجرای نادرست کول گذاری اختمال ریزش چاه وجود دارد و جان ساکنین به خطر می افتد.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *