طوقه چینی چاه چیست؟

طوقه چاه یا آجر چینی دهانه چاه قسمتی از چاه است که روی دهانه چاه و به شکل قیف معکوس قرار می گیرد و برای بستن چاه استفاده می شود.

عمل پوشاندن چاه با استفاده از آجر، ساروج و ملات را طوقه چینی می گویند و این سنگ چینی درب چاه را در سطح زمین قرار دارد و از افتادن افراد به داخل چاه و همچنین هنگام عبور افراد به خیابان جلوگیری می کند.

همچنین از برخورد افراد در حین عبور و مرور و از فرو ریختن کامیون ها و تریلرها در منهول جلوگیری می کند. اما به خاطر داشته باشید که یک طوقه ناسالم، آسیب دیده و نامرغوب ممکن است به خوبی کار نکند.

طوقه چینی چاه فاضلاب

طوقه چینی چاه فاضلاب با مصالح سیمان و آجر برای بستن درب چاه فاضلاب انجام می شود. برای طوقه چینی چاه فاضلاب بایستی از مقنی کاربلد و باتجربه در زمینه حفر چاه استفاده فرمایید.
قسمت طوقه چاه فاضلاب را امنیت اصلی چاه فاضلاب می نامند که باعث بسته شدن دهانه چاه فاضلاب به صورت تضمینی می شود. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر و خدمات طوقه چینی چاه فاضلاب ساختمان خود دارید با ما در هر منطقه ای می توانید تماس بگیرید.

*چاه از دو قسمت اصلی میله چاه و انبار چاه تشکیل شده است و طوق چاه روی میله چاه قرار می گیرد: طوق چاه آخرین کار بعد از تجهیزات چاه است.

 
کول گذاری چیست ؟
 
 کول از سیمان و ماسه و میلگرد تشکیل شده است.
این مواد را در قالبی گردی ریخته و بعد در مقابل آفتاب میگذارند تا خشک شود.
در حقیقت پس از اینکه چاه به صورت کامل کنده شد کول گذاری از ته چاه تا بالا انجام میشود.
به صورتی که یک نفر از بالا کول ها را توسط بالا ور به پایین چاه فرستاده و مقنی که در چاه است کول ها را به ترتیب چیده و بالا می آید.
 
 
 
 
طوقه چینی چیست ؟
 
طوقه چینی به دوره چینی چاه یک یا یک و نیم آجره و در ارتفاع های مختلف جهت جلوگیری از ریزش و استحکام دهانه ی چاه های فاضلاب صورت می گیرد.
گفته شده توسط مقنی چاه انجام می شود.
به این طریق که پس از کول گذاری سر چاه باید طوقه چینی شود.
این عمل توسط یک مقنی حرفه ای انجام شده و باعث می شود که چاه محکم و از مقاومت بالایی برخوردار باشد و چاه هیچ وقت ریزش نکند.
 
 

مقنی کیست و وظایف یک مقنی چیست؟

یک مقنی فرد حرفه ای متبحر در حوضه ی مختص به طوقه چینی است. و هر فرد معمولی بدن دانش به این حوضه نمی تواند لز پس یک طوق چینی معمولی برآید. زیرا هر کاری دانش و ابزار مخصتص به همان رشته را می طلبد.بدون تجربه کسی نمی توند مهارت ویژه این حوضه را کسب کند. هنگام حفر چاه فرد مقنی و چند نفر همکارانش داخل چاه رفته و ابزار مخصوص شروع به حفر چاه کرده . سپس اقدامات مربوط به طوقه چینی را با دقت و مهارت به اتمام می رسانند.در این مورد نیز بدون نگرانی کار را به نیروهای متخصص شرکت نوین لوله بسپارید. که در اسرع وقت افراد زبر دست با تجربه را در محل فرستاده و با فاکتور تضمینی کار را تمیز و کامل به مشتری تحویل می دهند.

کول گذاری طوقه چینی چاه – حفر چاه – تخلیه چاه – تعمیر چاه های قریمی و ریزشی – بازکردن درب چاه –

ارزان تر و سریع تر از همه جا

ارائه خدمات24 ساعته و فوری

بدون تعطیلی و همه ساعات از شبانه روز به تمام شهر های تهران

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *