علائم پر شدن چاه فاضلاب ، نشانه پر شدن چاه خانه منزل ساختمان

علائم هشدار دهنده گرفتگی رایزر اصلی چاه فاضلاب ، در این مقاله شما همشهریان را در رابطه با چگونگی پر شدن چاه آگاه می کنیم. مراقب این علائم باشید تا بتوانید قبل از اینکه یک تعمیر جزئی تبدیل به یک مشکل بزرگتر نشود از خط فاضلاب خود مراقبت کنید.


پر شدن چاه فاضلاب یکی از مشکلاتی است که برای اکثر ساختمان ها بوجود می آید و در صورت دانش علائم پر شدن چاه میتوانید این مشکل را به خوبی برطرف کنید.

فهرست مطالب

زود پر شدن چاه فاضلاب بر اثر گذشت زمان

علائم هشدار دهنده گرفتگی رایزر اصلی چاه فاضلاب ، در این مقاله شما همشهریان را در رابطه با چگونگی پر شدن چاه آگاه می کنیم.

مراقب این علائم باشید تا بتوانید قبل از اینکه یک تعمیر جزئی تبدیل به یک مشکل بزرگتر نشود از خط فاضلاب خود مراقبت کنید.

صاحبان خانه معمولاً می دانند که هنگام خرید ملک باید مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری را حل کنند. اما، بسیاری از مردم به سیستم لوله کشی فکر نمی کنند. با پنج نشانه مسدود بودن یا گرفتگی فاضلاب خود آشنا شوید – و چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید. 

لوله ی اصلی فاضلاب شما چیست و دقیقا کجا قرار دارد؟

سیستم فاضلاب در خانه شما شامل یک خط فاضلاب اصلی با چندین شاخه لوله است که به وان حمام ، توالت، سینک و سایر منابع آب در سراسر خانه شما امتداد می یابد. شما باید دسترسی داخلی به لوله فاضلاب اصلی خود را در زیرزمین، گاراژ یا پارکینگ منزلتان بیابید. قطر لوله برای خط اصلی حدود چهار اینچ است و دارای دریچه بازدید می باشد.

خط فاضلاب اصلی شما نیز می تواند در حیاط شما واقع شود. نزدیک پی خانه خود یا نزدیک خیابان توسط خطوط فاضلاب شهری بررسی کنید. خط اصلی فاضلاب شما وظیفه انتقال تمام زباله ها از خانه شما به سیستم فاضلاب اصلی را بر عهده دارد و سپس به تصفیه خانه منتقل می شود.

علائم پر شدن چاه فاضلاب

از آنجایی که خط اصلی فاضلاب تمام سیستم های لوله کشی خانه شما را تحت تاثیر قرار می دهد، گرفتگی لوله اگر به سرعت رسیدگی نشود. می تواند یک مشکل با هزینه چند برابری ایجاد کند.

  • ذخیره آب و پسماند در توالت یا سینک آشپز خانه شما

یکی از اولین نشانه هایی که وجود مشکل در خط اصلی فاضلاب وجود دارد ، برگشت آب در سینک یا توالت است. ممکن است صدای غرغر را بشنوید و ببینید که آب از مجرای فاضلاب بالا می آید. اگر لوله‌کشی اصلی ساختمان مجزا باشد فقط به یک ناحیه از خانه تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال،هنگامی که فاضلاب توالت مسدود می شود آب به داخل سینک آشپزخانه باز نمی گردد. اگر توالت را شستشو دادید و دیدید که آب از لوله کشی زیرزمین یا طبقه ی پایین بالا می‌آید، احتمالاً مشکل از فاضلاب اصلی است و نیاز به تخلیه چاه تهران دارید.

  • فشار کم آب

یکی از دلیل پر شدن چاه اگر هنگام دوش گرفتن یا شستن دست ها متوجه افت فشار آب شدید، ممکن است در لوله کشی اصلی شما گرفتگی ایجاد شود. همچنین ممکن است هنگام روشن کردن ماشین لباسشویی شاهد تخلیه آب از کف شور آشپزخانه باشید.

  • تخلیه کند

هنگام شستشوی ظروف، دوش یا شستشوی دست ها مراقب مجرای فاضلاب باشید. این غیرمعمول نیست که موها مجرای لوله فاضلاب را مسدود کرده و جریان آب را کاهش دهند. با این حال، اگر در چندین قسمت از خانه تخلیه کندی را تجربه کنید، احتمالاً در اصلی گرفتگی دارید. ممکن است بخواهید خط اصلی فاضلاب، خود را بررسی کنید اگر مجرای تخلیه آب در لوله کند بود موضوع مربوط به خانه شما است.

  • بوی فاضلاب

اگر لوله فاضلاب مسدود شود ، ممکن است متوجه بوی بدی از سینک، وان یا لوله در زیرزمین شوید. اگر بوی فاضلاب به مشام می رسد، احتمالاً گرفتگی لوله دارید. مراقب باشید که آب  فاضلاب از طریق لوله ها در سینک یا روی زمین به سمت بالا هدایت شود.

  • تجمع آب در حیاط

جمع شدن آب در حیاط شما می تواند نشانه پر شدن چاه فاضلاب اصلی شما باشد. از آنجایی که خطوط فاضلاب چندین فوت زیر زمین مدفون هستند، ممکن است در ابتدا متوجه مشکلاتی نشوید. علائم گرفتگی لوله فاضلاب آب راکد در حیاط شما و بوی بد می باشد. ممکن است قبل از سطوح آب متوجه بو شوید.

علائم پر شدن چاه فاضلاب لوله بازکنی نوین
چرا فاضلاب اصلی من مسدود شده است؟ نشانه های پر شدن چاه خانه پر شدن چاه توالت ، علائم پر شدن چاه دستشویی

چرا فاضلاب اصلی لوله مسدود میشود؟ 

علت پر شدن چاه فاضلاب به صورت متعدد میتواند به پایان عمر فاضلاب شما ختم شود. زمانی که فاضلاب زود به زود پر میشود روزنه های چاه مسدود میشوند و دیگر قابلیت مکش آب را ندارند. در این مواقع شما باید به نیروهای حفر چاه مراجعه فرمایید.

علائم پر شدن چاه دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است مجرای اصلی فاضلاب شما مسدود شود. برخی از رایج ترین دلایل عبارتند از:

  • لوله آسیب دیده است.
  • رشد ریشه درختان تا لوله های فاضلاب
  • شستشوی مکرر محصولات ناایمن (محصولات بهداشتی، اسباب بازی، غذا، دستمال مرطوب پوشک، و غیره) 
  • وجود روغن و چربی روی سینک آشپزخانه 
  • گرفتگی های متعدد در زهکشی های مختلف
  • تغییرات شدید دما

انداختن دستمال توالت در چاه توالت ها به شدت اجتناب کنید، می توانید خط فاضلاب خود را تمیز نگه دارید. مراقب چمن خود باشید و هر دو سال یک بار از یک متخصص حرفه ای خط اصلی را بررسی کنید تا مشکلات احتمالی را قبل از اینکه از کنترل خارج شوند، تشخیص دهید.

تماس با کارشناس چاه قفاضلاب

اگر مشکوک هستید که گرفتگی توالت شما مشکل شدیدتری است، باید یک لوله کش محلی فاضلاب در منطقه خود استخدام کنید تا لوله ها را بررسی کند. یک لوله کش دوربینی را در لوله ها قرار می دهد و سعی می کند علائم پر شدن چاه را کشف کند. هنگامی که آنها منطقه ای را که باعث مشکلات شما می شود پیدا کردند، می توانند لیستی از راه حل ها را به شما ارائه دهند.

شما به علت گرفتگی خط فاضلاب، ممکن است مجبور باشید:

  • خط اصلی را تمیز کنید (آوار یا ریشه را بردارید)
  • لوله شکسته را تعمیر کنید.
  • زباله ها را با میله فاضلاب پاک کنید
  • کل خط فاضلاب را تعویض کنید

در حالت معمول ، اگر علائم پر شدن چاه یا گرفتگی لوله فاضلاب را زود تشخیص می‌دهید می توانید هزینه ی مختصری را بابت تخلیه و لایروبی چاه پرداخت کنید.

همچنین باید بدانید که اکثر بیمه نامه های ، صاحب خانه هزینه تعویض لوله فاضلاب یا تخلیه چاه را پوشش نمی دهند. برخی از شرکت ها هزینه های مربوط فاضلاب را به عنوان گزینه ای اضافه به خط مشی شما ارائه می دهند.

فاضلاب اصلی شما نیز می تواند در بیرون در حیاط شما واقع شود. برای این که مطمئن شوید نزدیک پی خانه خود یا نزدیک خیابان خطوط فاضلاب شهری را بررسی کنید. لوله اصلی فاضلاب شما وظیفه انتقال تمام زباله ها از خانه شما به سیستم فاضلاب اصلی را بر عهده دارد و سپس به تصفیه خانه منتقل می شود.

 هزینه ی تخلیه چاه : اگر نیاز به تعویض لوله ی اصلی فاضلاب دارید، هزینه ی آن بستگی به محل کار و تعداد لوله ها دارد برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید. هزیه ی تخلیه چاه در محل های مختلف تهران هزینه های متفاوتی دارد برای مثال اگر چاه فاضلاب در زیر زمین یا پارکینگ باشد مطمئنا به متراژ بالای شلنگ و پمپ سه فاز نیاز دارد . وباز و بست کردن شلنگ ها سخت و زمان بر خواهد بود. اکثر منازل قدیمی طوقه ی  چاه فاضلاب را در عمق 2 یا 3 متری قرار داده اند. و گلدانی آن را بالا تر از طوقه قرار می دهند. در مواقعی که این چاه پر می شود باز کردن درب چاه بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد. و در برخی موارد از دستگاه مکنده برای تخلیه چاه استفاده می شود.

هزینه پیدا کردن درب چاه

اگر نیاز به تعویض لوله ی اصلی فاضلاب دارید، هزینه ی آن بستگی به محل کار و تعداد لوله ها دارد برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید. 

این کار در محل های مختلف تهران هزینه های متفاوتی دارد برای مثال اگر فاضلاب در زیر زمین یا پارکینگ باشد مطمئنا به متراژ بالای شلنگ و پمپ سه فاز نیاز دارد . وباز و بست کردن شلنگ ها سخت و زمان بر خواهد بود. اکثر منازل قدیمی طوقه ی فاضلاب را در عمق 2 یا 3 متری قرار داده اند. و گلدانی آن را بالا تر از طوقه قرار می دهند.

در مواقعی که این چاه پر می شود باز کردن درب چاه و کول گذاری چاه بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد. و در برخی موارد از دستگاه مکنده برای تخلیه چاه استفاده می شود.

برخی از موارد زیر می تواند علائم پر شدن چاه را در اکثر چاه ها به وجود بیاورد:

  • آب آشپزخانه بر اثر شستشوی ظرف های روغنی.
  • تفاله ی چای و ته مانده های غذاهایی به فاضلاب ختم می شوند.
  • آب سرویس های بهداشتی و توالت ساختمان نیز بر اثر استفاده ی واحدها به همان فاضلاب میریزد.
  • در نتیجه ی استفاده ی مکرر طی گذشت زمان آشغال ها، چربی ها و روغن های موجود در لوله در کف فاضلاب انباشته می شود.
  • پسماندها، در زمان محدودی روزنه های چاه را پر می کنند. و اجازه نفوذ آب به خاک را نمی دهند.
  • در نتیجه چاه مثل لیوان شده و همه میزان آب مصرفی در چاه می ماند. و به خاک نفوذ نمی کند.
  • در این مواقع است که  می گوییم روزنه های فاضلاب گرفته شده و نیاز به تعبیر یا به اصطلاح تخلیه و لایروبی دارد.

خطرات خالی نکردن چاه

هنگامی که فاضلاب تمام روزنه هایش دیگر مسدود شده است. و قدرت مکش آب را به داخل خاک ندارد در نتیجه ی پر شدن چاه . آب دیگر از دهانه چاه به اطراف پی ساختمان نفوذ می کند.

هنگامی که چاه را تخلیه نکنید این روند همچنان ادامه دارد اگر چه خودتان متوجه نمی شوید ولی پس مدتی شاهد فرو رفتگی موزاییک پارکینگ یا نشست پارکینگ خواهید شد . آب مصرفی از دهانه فاضلاب خارج می شود و به تمام ستون های ساختمان بسیار مضر می باشد .خانه خود را برای فروش گزاشته اید؟ یک بازرسی سپتیک بگیرید!!

این به نفع شماست که سیستم را توسط یک بازرس حرفه ای بازرسی کنید، حتی اگر یک بازرس خانه استخدام می کنید. یک بازرس خانه وضعیت لوله کشی قابل مشاهده در خانه را ارزیابی می کند، اما ارزیابی دقیقی از خود سیستم سپتیک انجام نمی دهد.

 چگونه از پر شدن چاه فاضلاب جلوگیری کنیم ؟ مدت زمان پر شدن چاه فاضلاب چقدر است ؟

چگونه از پر شدن فاضلاب جلوگیری کنیم ؟

اکثر بازرسان به طور معمول آزمایش رنگ را انجام می دهند. این شامل تزریق یک رنگ فلورسنت به سیستم سپتیک است. ظهور رنگ روی سطح زمین یا بالای زهکشی یعنی، سیستم سپتیک از کار افتاده است.

اما شرکت لوله بازکنی نوین برای پر شدن مجدد چاه فاضلاب از دستگاه ها و ابزارهای بروز و فوق العاده برای تشخیص چاه فاضلاب استفاده می کنند که کاملا تضمینی انجام می شود.

چگونگی تشخیص پر شدن فاضلاب

شما همچنین بلافاصله بعد از پر شدن چاه باید درخواست “تخلیه چاه” کنید. این آزمایش شامل پمپاژ مخزن و نابودی کثیفی است که بالای مخزن و خط توزیع را می پوشاند. همزمان با تخلیه آینه ها یا دوربین های فیلمبرداری را در مخزن پایین می آورند تا بتوان داخل فاضلاب را به طور کامل بازرسی کرد. 

اگرچه این آزمایش ارزان نیست، اما تنها راه برای تعیین وضعیت مخزن نگهدارنده است. از آنجایی که بازرسی و تشخیص سلامت یک سیستم سپتیک جدید می تواند 300 هزار هزینه داشته باشد، این آزمایش ارزش هزینه را دارد.

در حالی که بازرس در محل است، همچنین بپرسید که آیا سیستم پر شدن چاه آشپزخانه الزامات کد فعلی را برآورده می کند یا خیر. و، مطمئن شوید که در مورد نیازهای مصرف آب خود صحبت کنید تا مشخص کنید که آیا سیستم به وظیفه خود عمل می کند یا خیر.

فاکتور های تضمینی توسط شرکت تخلیه چاه نوین

گواهی یا فاکتور سلامت سپتیک یک سند مکتوب است. گواهی بر اینکه یک سیستم دفع فاضلاب در محل بازرسی شده است . و طبق استانداردهای تعیین شده در وضعیت رضایت بخشی قرار دارد. مکان تقریبی، اندازه و پیکربندی اجزای پر شدن چاه آشپزخانه را مشخص می کند. این تضمینی نیست که سیستم در یک دوره زمانی در آینده به درستی کار کند.

خرید خانه با سیستم سپتیک

بهتر است در هنگام خرید خانه بدانید که آیا خانه به فاضلاب عمومی متصل است یا از سیستم سپتیک استفاده می کند. در بیشتر مناطق، فروشندگان ملزم به افشای یک سیستم پر شدن چاه فاضلاب هستند. اما، آنها ممکن است چیز زیادی در مورد وضعیت سیستم فاش نکنند، مگر اینکه شما بپرسید.

اگر یک سیستم سپتیک وجود دارد، تا آنجا که می توانید اطلاعات بیشتری در مورد دیر پر شدن چاه فاضلاب پیدا کنید. در اینجا چند سوال وجود دارد که باید از مالکان فعلی بپرسید:

سن یا قدمت ساخت خانه یا چاه چقدر است؟


یک سیستم سپتیک که به درستی نگهداری شود حدود 25 سال دوام خواهد آورد.

آیا سیستم چاه فاضلاب به طور منظم نگهداری می شود؟


بررسی کنید که آیا سیستم به طور منظم پمپاژ شده است یا خیر و در مورد تعمیراتی که انجام شده است. همچنین نام و شماره تلفن شرکت خدمات را بخواهید. با شرکت سپتیک تماس بگیرید . سیستم سپتیک چگونه نگهداری شده است ؟ آیا مشکلی وجود دارد.

ظرفیت نگهدارنده آب در چاه یا سپتیک چقدر است؟


سیستم های سپتیک حداکثر ظرفیت آب را دارند. اگر مصرف آب شما بیشتر از مصرفی است که سیستم سپتیک برای آن طراحی شده است، باید مصرف آب را کاهش دهید یا سیستم سپتیک را ارتقا دهید.

مدت زمان پر شدن چاه فاضلاب چقدر است ؟

شرکت های تخلیه چاه باید قوانین سختگیرانه ای را رعایت کنند تا با استانداردهای ایمنی و بهداشت محیطی مطابقت داشته باشند.قوانین حفر چاه در سال های اخیر سختگیرانه تر شده است. بنابراین یک سیستم سپتیک که سال‌ها پیش حفر شده است. اکنون ممکن است برای برآوردن نیازهای فعلی نیاز به ارتقاء یا بزرگ کردن چاه داشته باشد.

اگر سیستم سپتیک نیاز به ارتقا دارد، بهتر است قبل ازقرارداد آن را بدانید و در مورد ارتقا به عنوان بخشی از فروش مذاکره کنید. یک فروشنده با انگیزه ممکن است مایل باشد که برای پرداخت هزینه ارتقا به شما اعتبار پولی بدهد. یا، ممکن است فروشنده مایل باشد که سیستم سپتیک را به عنوان احتمالی فروش ارتقا دهد.

راهکار دیر پر شدن چاه فاضلاب

برای این که چاه فاضلابتان دیر تر پر شود می توانید هنگام شست و شوی ظرف ها روغن و پسماند غذا ها در سینک آپز خانه نریزید توجه داشته باشید که مهم ترین عامل مسدود شدن روزنه های چاه چربی و روغن می باشد.راه حل زود پر شدن چاه است.

در هنگام حمام موها ی زائد و… را به داخل فاضلاب نریزید موهای زائد و دستمال و نایلون عامل دوم پرشدگی چاه فاضلاب هستند.

هراز گاهی از اسید ها و مواد ضد عفونی کننده برای شست و شوی چاه استفاده کنید این امر به باعث می شود تا روزنه های چاه جوان تر شود. برای جلوگیری از پر شدن چاه فاضلاب هر ماه ان را بازرسی کنید و آب داغ بریزید.

پر شدن چاه توالت ، علائم پر شدن چاه دستشویی

چاه توالت یکی دیگر از مشکلات امروزه ساختمان ها می باشد ، پر شدن چاه دستشویی یا توالت در اثر تجمع رسوبات در اطراف لوله فاضلاب، دستمال کاغذی و فضولات رخ می دهد راه حل پر شدن چاه فاضلاب ، و راهکار آن استفاده از دستگاه و فنر های لوله بازکنی می باشد.

علائم پر شدن چاه توالت ، علائم پر شدن چاه منزل

اگر چاه توالت پر شود تقریبا دوهفته قبل به شما اعلان می دهد!!در صورتی که در پارکینگ یا طبقه اول از فاضلاب یا لوله ی کف پارکینگ آب بالا بیاید و بعد از مدتی خود به خود پایین برود نشان میدهد که چاه پر شده است. علت زود پر شدن چاه توالت ،این عمل در صورتی رخ می دهد په چاه پر شده است . و دیگر قدرت کشش آب را ندارد هنگامی که مصرف آب بالا می رود آب مصرفی از لوله ای که به نزدیک چاه وصل می شود بالا می آید.

امروز با ما با شماره 09101702050  تماس  بگیرید   یا به صورت آنلاین درخواست قیمت دهید. 

شرکت لوله بازکن نوین با اکیپ کادر فنی با نازلترین قیمت لوله بازکنی و مشتری پسند کارتان را انجام می دهد.تا بار دیگر یا برای همیشه مشتری دائم ماشوید.

لوله بازکنی تهران شبانه روزی و ارزان

عقد قرار داد با شرکت ها، ادارات، ارگان های دولتی، مدارس، مراکز آموزشی و تفریحی حتی در ایام عید و تعطیلات.

همه روزه پاسخگو و پشتیبان شما همشهریان در جهت رفع مشکلات لوله های فاضلاب می باشیم.

  • لوله بازکنی، جلوگیری از نم و نشتی لوله های منتهی به فاضلاب
  • رفع  گرفتگی لوله های سخت و سیمانی.
  • باز کردن لوله های سینک کف شور حمام توالت پارکینگ و بالکن
  • رفع بوی بد و هرگونه نم و نشتی بدون معطلی
  • رفع پر شدن چاه فاضلاب ، آگاهی با نشانه پر شدن چاه
  • به محض تماس کمتر از 15 دقیقه سرویسکار از محل بازدید نموده
  • و کار خود را آغاز می کند تسویه در صورت رضایت شما عزیزان می باشد.

اینستاگرام

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *